Powered by Blogger.
Authorized Dealer Public Gold A10129
Di mana Ada Kemahuan Di situ Ada Jalan

Harga Emas naik sebanyak 10% dari bulan May – September 2012

Sunday 9 September 2012

Salam sejahtera,
 
Semestinya pelabur-pelabur emas Public Gold sedang senyum lebar ketika ini.. Tak sampai 6 bulan pelaburan mereka telah mencatatkan kenaikan sebanyak 10% setakat ini (9/9/2012).
Betul ke naik 10%, ke saja nak buat cerita supaya orang beli emas?
Sorry, saya tak macam tu.. Tak payah nak panjang cerita, kita mula mengira.. Berikut merupakan salah seorang pelabur emas fizikal saya yang membeli emas pada 31 May 2012.
 
4 bulan
 

Beli dan simpan sendiri
 kemudian iaitu tarikh hari ini:
 
Apabila diusik saya: dah untung jual semula emas itu..
Customer saya menjawab: What for.. I just bought it for 4 month.. I know the price getting higher by next year! Haha
Buat pengetahuan pembaca, pada mulanya pelabur emas ini sangsi dengan kenaikan harga emas akani tetapi setelah beliau mengemukakan persoalan dan saya membentangkan fakta dan hujah mengapa harga emas akan sentiasa naik maka beliau melabur ‘sebahagian’ daripada simpanannya..
Now.. Kaboom..
Mengapa harga emas meningkat tinggi malam tadi?
Jawapan: Statistik peluang pekerjaan di Amerika Syarikat jatuh merudum… Kesannya dollar Amerika menjadi lemah.. Apabila US Dollar lemah, Harga emas semakin meningkat.. Thats it..
 
 
Jangan tunggu lagi, harga emas diramal mencapai RM200 segram penghujung tahun ini..
 
Sumber : Public Gold Sarawak (Hafizul Hakim)

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP